Relaxáció

A lazítás, meditáció vagy relaxáció szinonímák.

Egy testileg ellazult, lelkileg nyugodt állapotot jelölnek, amely során éber figyelemmel érzékeljük önmagunkat, gondolatainkat és a külvilágot.

A relaxáció az önfejlesztés, egészségmegőrzés, stresszkezelés bevett és bárki által elsajátítható, egyszerű gyakorlata.

A relaxációt rendszeresen gyakorlók nyugodtabbak, éberebbek és kreatívabbak. Fejfájással küzdőknek kidolgoztunk egy ingyenes vezetett relaxációs gyakorlatot. Bárhogy is érzed most magad tegyél egy próbát! Ajándékozd meg magad pár perc pihenéssel és hallgasd meg a Kezdőgyakorlatot.

kezdőgyakorlat
0:00 0:00

Mi a relaxáció
és miért érdemes
megtanulni relaxálni?

Az alvás és ébrenlét mellett létezik egy harmadik fontos élettani állapot, az ellazult – idegen szóval relaxált – állapot.

Ilyenkor testünk izmait ellazítjuk, lelkünkben elcsendesedünk és közben éber tudatunkkal gondolkodunk, figyelünk. Tudományos vizsgálatok szerint ilyenkor csupa pozitív változás jelentkezik testünkben. A fejfájások jelentős része feszültségből ered, ezért relaxációs gyakorlatok végzésével eredményesen és gyorsan csökkenthetők a fejfájás tünetei.

Mi történik a meditáció hatására bennem?

 Az alábbi eredményeket Dr. Herbert Benson a Harvard Egyetem kutatója igazolta.

  • jelentősen javul a szervek – többek között az agy – oxigénellátottsága, ráadásul nagyobb mértékben, mint akár mély alvás közben;
  • magas vérnyomás esetén a 15-20 perces relaxációs gyakorlatok hatására a vérnyomás normalizálódik;
  • csökken testünk tejsav szintje, ami jobb közérzetet eredményez;
  • kitágulnak az erek, így javul szerveink vérellátása;
  • csökken a vér koleszterinszintje, illetve előnyösen változik a hasznos és a káros hatású vérzsírok aránya;
  • megnő a vér endorfinszintje, ami magasabb fájdalomküszöbbel és kellemes közérzettel jár; 
  • 15-20%-kal csökken a sejtek anyagcseréje;
  • agyunk több alfa agyhullámot termel, ráadásul szinkronizált alfa hullámokat, ami vizsgálatok szerint elősegíti sejtjeink regenerációját.

A relaxáció a stressz legjobb természetes ellenszere, márpedig a feszültség, a stressz egészségünk legfőbb ellensége. Mérések szerint 20 perc relaxálás körülbelül annyi stresszt vezet le szervezetünkből, mint 3 óra alvás!

Kidolgoztunk egy fejfájás elmulasztására való módszert és relaxáció sorozatot, ez a Headache Relief Program – HRP.

6 fokozatosan mélyülő vezetett gyakorlattal és munkafüzettel 5 nap alatt segítünk elmulasztani a feszültségből eredő fejfájásod. Ha van kedved próbáld ki az ingyenes Kezdőgyakorlatot!

kezdőgyakorlat
0:00 0:00

Ha még sosem relaxáltál

…vagy bizonytalan vagy magadban néhány egyszerű módszerrel Te is elérheted a fent felsorolt hatásokat.

Gyakorold az alábbiakat és egyre könnyebben fog menni az ellazulás. Sőt ezen gyakorlatokkal vagy a HRP-vel csökkentheted a testedre nehezedő stresszt.

Szemlélődés

Ülj le egy parkban, a kertben vagy a teraszon. Válassz egy közeli növényt vagy állatot és csak nézd 1 percig. A gondolataid időnként el-el fognak kalandozni, de te csak figyelj. Kb 1 perc után az elméd és a tested nyugodtabb lesz. Ha elhomályosul tekinteted a szemlélődés közben remek! Ez azt jelzi, hogy az agyad elkezdett a relaxáció során keletkező agyhullámokat kelteni. Figyeld meg, hogy 1 perc után a légzésed és a szívverésed nyugodtabb lesz.

Meditáció

A meditáció a stressz csökkentés nagyon erőteljes módja. A meditáció segít lecsillapítani az elme kavargó gondolatait. A test az alváshoz hasonló nyugalomba kerül. A test öngyógyító erői működésbe lépnek. A nagyon stresszes életet élők elsőre nehéznek találhatják, hogy mélyen elengedjék magukat. Éppen ezért hasznos olyan vezetett meditációkkal kezdeni, mint amiket a HRP tartalmaz. A HRP első 2-3 gyakorlata segít elérni és fenntartani a meditatív állapotot. Így a hosszabb gyógyító gyakorlatokat már magabiztosan végezheted el.

Azonnal kipróbálható tipp a stressz csökkentésére

Légzőgyakorlat

Ha a légzésedre figyelsz nagyon gyorsan meg tudod magad nyugtatni. Segíti az idegrendszer megnyugvását. A légzőgyakorlat remek lehetőség, hogy bárhol gyorsan megnyugtasd magad.

Csak tedd a következőket:

  1. ülj nyugodtan egyenes háttal,  nézz ki egy pontot kicsivel szemmagasságod felett.
  2. lélegezz egyenletesen be és ki, lassan és nyugodtan.
  3. mondd magadban belégzéskor „beszívom a levegőt”, kilégzéskor „kiengedem a levegőt”

Csináld végig 10-20 kilégzés-belégzésig. Ha közben elkalandoznak gondolataid mondd újra magadban légzésed ritmusára: beszívom/kiengedem. Ha elhomályosul a tekinteted és/vagy jól esik becsukni a szemed máris működött!

Amikor végeztél mosolyodj el és gratulálj magadnak, mert tettél egészségedért.

Most már biztosan van kedved kipróbálni az ingyenes Kezdőgyakorlatot. Ha fejfájós esetleg frontérzékeny vagy kezdd el most a 6 részes relaxáció sorozatot!

kezdőgyakorlat
0:00 0:00

Bizonytalan vagy a lazításban? Sosem próbáltad?

Hadd segítsünk pár hasznos tippel!

10+1 tipp hogyan relaxáljak?

Hasznos tanácsok relaxációt gyakorlóknak

Tudatosítsd magadban, hogy most önmagadra szánsz egy kis időt, a meditációval töltött idő ajándék önmagadtól önmagadnak! Megérdemled!

Csak tedd a következőket:

  1. A gyakorlat előtt halkítsd le a telefonod.
  2. Ha elbóbiskolsz ne bánkódj, még a tapasztaltakkal is előfordul.
  3. Zavaró gondolataidat engedd el, képzeld el, hogy elfújja azokat egy szellő.
  4. A gondolataid időnként el fognak kalandozni, ilyenkor végy egy mély lélegzetet.
  5. Viszket az orrod? Vakard meg. Tested nyugodtan mozdítsd meg, esetleg válts kényelmesebb pozícióra. A lazításhoz nem kell lótuszülésben ülni.
  6. Készíts magad mellé ivókulacsot, ha szomjas vagy igyál. Javasolt egy-egy korty vizet fogyasztani meditáció előtt és után is.
  7. A gyakorlatok előtt és alvás előtt is készíts magad/ágyad mellé papírt vagy ceruzát, ha eszedbe jut egy jó ötlet vagy álmodsz valamit írd le.
  8. Kezdetben könnyebben megy a lazítás kész relaxációs gyakorlatokkal, mint a HRP. Ha a hosszabb gyakorlatok alatt elkalandozol egy hétig reggel ébredés után a HRP Gyógyító erdő relaxációs gyakorlattal kezdd a napod.
  9. A gyakorlatok után pár percig még ücsörögj nyugodtan, gondold végig, hogy mit éltél át, milyen érzések vannak benned.
  10. A gyakorlatok végén mosolyodj el, köszönd meg magadnak a pihenést és odafigyelést 😉 Ha van valaki körülötted ajándékozd meg őt is mosollyal.
  11. Határozd el, hogy legközelebb mikor fogsz lazítani.

Most már mindent tudsz, hogy kellemesen ellazítsd magad.

Próbáld ki az ingyenes Kezdőgyakorlatot!

kezdőgyakorlat
0:00 0:00

Fejfájós és migrénes vagy? Mire vársz? Kezdd el most azonnal a HRP programot.