Gyakran
ismételt
kérdések

Egy relaxációs program elkezdése előtt számtalan kérdése merülhet fel annak, aki még nem gyakorolja napi szinten a relaxációt. Az alábbiakban összegyűjtöttük és megválaszoltuk a leggyakoribb kérdéseket. Ha olyan kérdésed merült fel, amire honlapunkon nem találtál választ írj nekünk bátran: info@mostmulik.hu.

Hogyan született meg a HRP módszere?

A HRP módszerét Baglyas György alkotta meg. Gyuri 4 gyermekes, házas vidéken élő édesapa, 8 évig oktatott relaxációs tanfolyamokat. Ezen belül a különböző mentális fájdalomcsillapító technikák, a koncentrációt, imaginációt- és intuíciót fejlesztő módszereket kedveli leginkább. Részt vett hazai coach képzésben trénerként. Kidolgozott felnőtteknek és gyermekeknek szóló relaxációkat. Országszerte tartott előadásokat az elmefejlesztés és stresszkezelés lehetőségeiről. Diplomáját az ELTE Társadalomtudományi Karán szerezte. Első vállalkozásával –Budapest Beyond Sightseeing- elnyerte az Év legígéretesebb fiatal vállalkozása díjat és azt Jó gyakorlatként azonosította az Európai Bizottság. Alapvetően racionális, optimista és vonzzák a lehetetlennek tűnő kihívások. Hosszú távú célja egy regeneratív biogazdálkodás létrehozása: www.lovasipermakultura.hu. Szabadidejében -örömből és hiánypótlás végett- műhelyében Waldorf iskolák számára készít oktatási segédeszközöket: www.atablas.hu.

„A koronavírus-járvány alatt határoztam el, hogy létrehozok egy olyan relaxáció alapú, online elérhető oktatási anyagot, ami a fejfájással élők számára nyújt segítséget. Tapasztalataimat, tanulmányaimat és fejfájós ismerőseim visszajelzéseit alapul véve állítottam össze a HRP módszerét. A program célja a feszültségből eredő fejfájások és migrén tüneteinek csillapítása és elmulasztása a relaxáció és a tudatos gondolkodás eszközeivel. Egy olyan lehetőséget szerettem volna teremteni, ami bármely fejfájós számára egyszerűen elérhető, érthető és hosszú távú eredményt nyújt. A hanganyagokban és a munkafüzet feladataiban megtalálhatók a stresszkezelés és a meditációs módszerek szakemberek által is alkalmazott elemei. Illetve építettem -a korábban általam is oktatott- agykontroll néven ismert módszer technikáira. Az elméleti alapot elsősorban az antropozófia Rudolf Steineri irodalma és szellemi, lelki fejlődést célzó gyakorlatai képezik. Mindezeket 20 éve magam is napi szinten gyakorlom. A HRP módszerének fejlesztésében és elérhetővé tételében kiváló szakemberek segítik munkám. Közel egy év fejlesztés után indítottuk el munkatársaimmal a www.mostmulik.hu oldalt.”

Mégis hogyan lazuljak el, ha nagyon fáj a fejem?

Az első gyakorlatokban kifejezetten arra készültünk, hogy a feszült, fájdalmakkal élő és a relaxációt még sosem próbáló embertársainknak segíthessünk. Ha fájdalmaid vannak az még egy ok arra, hogy meghallgasd a Kezdőgyakorlatot. Meg fogod látni, hogy a hosszú bevezető során fokozatosan eljutsz oda, hogy jól essen becsuknod szemed. Pár perc hallgatás után érezni fogod, hogy el tudod engedni magad.

Ha bizonytalan vagy nyitott szemmel ülve kezdd el hallgatni a Kezdőgyakorlatot. Amikor már hallgatod valamelyik gyakorlatot és úgy érzed, hogy szívesen becsuknád szemed: tedd meg és folytasd úgy a lazítást. Ha azt érzed, hogy enyhültek a tünetek biztosan tudhatod, hogy neked is segíteni fog a HRP.

kezdőgyakorlat
0:00 0:00

Biztosan segíteni fog?

A relaxáció bizonyítottan stressz csökkentő hatású. A stressz a legtöbb esetben a feszültségből eredő fejfájások okozója. A relaxáció megnyugtatja a szervi- és vegetatív idegrendszert. Biztosan észrevetted már, hogy ha beteg vagy hajlamos vagy bóbiskolni. A bóbiskolás a test természetes relaxációja, amit tehát eddig is végeztél magadtól. Ilyenkor az agy az ún. alfa agyhullámok állapotába kerül, ami automatikusan beindítja a test öngyógyító mechanizmusait. A HRP relaxációi ezt a természetes képességedet használják módszeres gyakorlatok által.

Még sosem relaxáltam. Nekem is menni fog?

Igen, a relaxáció elsajátítása semmiféle iskolai előképzettséget nem igényel. Nemre, korra, képzettségre való tekintet nélkül bárki belevághat. A program lépésről-lépésre megnyugtatja az idegrendszert és fokozatosan felépítésének köszönhetően kezdő meditálók is könnyedén elvégezhetik.

Jól csinálom?

Minden relaxációs gyakorlat, amivel próbálkozol jót tesz. Nem tudod elrontani. Ha bármely HRP gyakorlat hatására nyugodtabbá válsz és csillapodik a fájdalom biztos lehetsz benne, hogy jól csinálod. A Te dolgod csak annyi, hogy becsukd a szemed és hallgasd a gyakorlatokat.

Milyen pózban meditáljak?

Röviden: ahogy jól esik! Ülhetsz és fekhetsz is. Ha részt veszel a HRP programban és kipróbálod a Kezdőgyakorlatot a számodra kényelmes pozíciót válaszd. Ha ülsz, a kezeidet tenyérrel felfelé vagy lefelé tedd combodra. Lábadat tartsd egymás mellett, hogy a vér szabadon áramolhasson bennük. Ha jobb érzés fekve gyakorolnod, feküdj a hátadra.

Elkalandozott a képzeletem a gyakorlat közben. Mit tegyek?

Normális, ha képzeleted elkalandozik relaxáció közben. Éber állapotban is megtörténik mindenkivel. Nincs semmi baj! Ha észreveszed magadon, hogy gondolataid máshol járnak végy egy mély lélegzetet és kövesd tovább a gyakorlatot. A lazító gyakorlatok szövege, akkor is hat tudatalattidra és testedre, ha gondolataid máshol járnak.

Hogyan fejti ki hatását a HRP?

A HRP segít levezetni a felgyülemlett stresszt szervezetedből. A legtöbb fejfájás feszültségből ered. Ezek a feszültségek lehetnek fizikai stressz tünetek és belső, lelki stressz tünetek. A HRP gyakorlatok mindkét esetben segítenek. Mivel az agy nem érez fájdalmat ezért a migrénes típusú fájdalmak zöme belső ’tudati fájdalom’. A HRP segít megválaszolni és tudatosítani, hogy mi okozza a fejfájásokat vagy migrént. A fájdalmak egy része lelki konfliktusainkban rejlik. A belső egyensúly kialakítása végett a relaxációs gyakorlatok a lelki feszültségek feloldására is törekednek.

A HRP segít aktivizálni a szervezetünk által termelt fájdalomcsillapító hormonokat. Szervezetünk kb 50 féle fájdalomcsillapító anyagot termel. Az endorfin például egységnyi adaggal mérve erősebb fájdalomcsillapító hatású, mint a legerősebb klinikumban használt szer a morfium. A relaxációs gyakorlatsorozat és a benne található fájdalom tudatosító gyakorlatok segítik az endorfin termelést és koncentrálását a test fájdalom tünettel érintett területére.

A migrénes fájdalmak esetén a vérerek tágulását és összehúzódását okozó vérnyomás ingadozás kiegyensúlyozására törekedtünk a relaxációk készítése során. Az 5 napos program végére ez a belső ingadozás csillapod fog és ezzel együtt a tünetek is enyhülnek.

A HRP a régóta fennálló, az idegrendszer által megtanult fájdalmak elmulasztására is alkalmas. Sőt a program kifejezett célja, hogy segítsen az ebben érintetteknek. A relaxációkon keresztül segítjük az idegrendszert, hogy a fejfájás tünetet elmulassza és többé ne hozza létre.

A fájdalom természetesen életünk és életben maradásunk fontos része! A HRP abban segít, hogy a fejfájást tüneteinek okát megszüntesd. Ha valamilyen baleset ér, az természetesen továbbra is az elvárható fájdalomtünetet fogja okozni.

Jelentkezz most!

Vagy próbáld ki az ingyenes Kezdőgyakorlatot, hogy magad is meggyőződj róla: a HRP Neked is segíteni fog!

kezdőgyakorlat
0:00 0:00

Mennyi idő múlva hat a HRP?

Adj a testednek és az idegrendszerednek néhány napot. A program elvégzése alatt az idegrendszer fejlődik, az agyad tanul, ehhez idő kell. A program végére az idegrendszerben felgyülemlett feszültség levezetődik. Így a stressz okozta fájdalom tünet is csillapodni fog. Régóta fennálló migrénes fejfájás esetén pár napba telhet, mire érezhető az enyhülés.

Hányszor kell elvégezni a relaxációkat?

A HPR relaxációit elég egyszer, a megadott sorrendben elvégezni! Jelentkezés után hozzáférést kapsz a relaxációkhoz és az ütemezéshez, ami tartalmazza a gyakorlatok sorrendjét.

Egyedül vagy másokkal végezzem el a HRP-t?

A HRP-nek két fő része van. A relaxációs gyakorlatok és a munkafüzet. Egy család vagy közösség tagjai együtt is relaxálhatnak. Ha egy családban többen is érintettek fejfájás vagy migrén által ezt javasoljuk is. A HRP program előfizetéssel fejfájós szeretteidet, ismerőseidet is segítheted.
A munkafüzet feladatait érdemes egyedül, csendben és elmélyülten elvégezni.

Ehetek-e fájdalomcsillapítót a HRP közben?

Igen, természetesen. Amit kezelőorvosod felírt azt, ha szükséges a szokásos módon vedd be. Amint a program hatására megszűnik a fejfájásod egyeztess orvosoddal a kezelés további szükségességéről.

Pszichológushoz, pszichiáterhez járok, én is elvégezhetem a HRP programot?

A relaxációs gyakorlatoknak nincsenek káros mellékhatásai. Aki testi vagy lelki tünetekkel orvosi kezelés alatt áll annak javasolt egyeztetnie kezelőorvosával. Ha orvosi kezelés alatt állsz fejfájás miatt, a kezelés remek kiegészítése a HRP, mert a relaxáció alatt a test öngyógyító funkciói beindulnak.

Ehetek-e fájdalomcsillapítót a HRP közben?

Igen, természetesen. Amit kezelőorvosod felírt azt, ha szükséges a szokásos módon vedd be. Amint a program hatására megszűnik a fejfájásod egyeztess orvosoddal a kezelés további szükségességéről.

kezdőgyakorlat
0:00 0:00

Elaludtam a gyakorlat alatt, mit tegyek?

Semmi baj! Fogadd el, hogy a szervezetednek pihenésre van szüksége. Az első néhány napon normális, ha elalszol a gyakorlatok alatt. Ez esetben is tanul az agyad és idegrendszered.
A relaxációk során azonban fontos, hogy elvégezd a vizualizációs gyakorlatokat és a belső párbeszédeket. Meg kell tanulnod fókuszálni gondolataidat, képzeleted és elismételni magadban a pozitív állításokat. Ehhez javasolt a HRP 3,4,5 gyakorlatát napközben ülve elvégezni. Gyakori elalvás esetén a napközbeni gyakorlatokat támlás, karfás széken végezd el. Az első pár percben lehet, hogy ez kényelmetlennek fog tűnni, de pár perc után már nem fogsz erre figyelni.

Mit tehetek még a fejfájásom elmulasztásáért?

Ha kivizsgáltattad magad orvosoddal, elfogadod a kezelését és elvégzed a HRP programot is a következők javasoltak:

  • tölts minél több időt szabad levegőn, ha lehet természetes környezetben, kertben vagy parkban sétálva
  • minél többször ismételd magadban a gyakorlatokban hallott pozitív állításokat
  • alakíts ki egy a szervezeted számára is megfelelő napi ritmust az elalvásban, a felkelésben és a hétköznapok beosztásában
  • minden nap izzadj meg testmozgás által
  • fogyassz egészséges élelmiszereket, az ételt alaposan rágd meg
  • igyekezz minél több örömteli embert és eseményt felfedezni magad körül
  • gyakorold az önzetlen, szeretetteli odafordulást; vegyél részt önkéntes munkában
  • minimalizáld a tv nézést és a mobilhasználatot, szokj le a rossz hírek reggeli böngészéséről, esténként már ne olvass emailt
  • kerüld a negatív szavakat, fontold meg mit mondasz magadról, igyekezz pozitívan nyilatkozni életedről

Ha szervi betegség miatt már orvosi kontroll alatt állsz a HRP eredményes kiegészítése lesz orvosi kezelésednek. A relaxáció nem helyettesíti a modern orvosi ellátást.

Fejfájós és migrénes vagy? Mire vársz? Kezdd el most azonnal a HRP programot.

Próbáld ki az ingyenes Kezdőgyakorlatot, hogy magad is meggyőződj róla: a HRP segíteni fog!

kezdőgyakorlat
0:00 0:00

Az 5 napos, online HRP program ára 25.400 Ft. A csomag tartalmazza a hozzáférést a hanganyagokhoz 1 hónapig, valamint a letölthető és kinyomtatható munkafüzetet, dokumentumokat.

Szánd az időt gyógyulásodra és önmagadra.
Mulaszd el véglegesen a fejfájásod.