HRP Blog

Aktuális írásunk

Pozitív megerősítések célja és haszna

pozitív megerősítések célja és haszna

Lehet, hogy hallottál már róla, hogy ha pozitív mondatokat mondunk magunkban annak sok előnyös hatása van. Nem, ez nem valami hókuszpókusz. A klinikai gyógyításban is használják! Ha szeretnél egy újabb hasznos dolgot tanulni olvasd el a bejegyzést.

A pozitív állításokat megerősítéseknek is nevezzük. Ha mondunk magunkban egy pozitív állítást azzal utasítjuk agyunkat annak teljesítésére. Többszöri ismétlés szükséges, hogy mélyen tudatalatt belénk ivódjanak a hallgatott vagy magunkban elmondott állítások. A tanulás az ismétlés, másolás útján történik. Ha egy napon belül 5-10 alkalommal ismétlünk hasznos, egészségjavító állításokat az már biztosan hat. Nagyon hasznos, ha az ismételt mondatok kifejezik lelki törekvéseinket. Egyszerű pozitív mondatokat írjunk, hallgassunk vagy mondjunk. Emile Coué francia pszichológus és gyógyszerész több száz beteg embert gyógyított klinikáján a pozitív megerősítések alkalmazásával.
Néhány példa a megerősítésekre: Egészséges és energikus vagyok. A feszült helyzetekben is nyugodt maradok. Szeretettel bánok embertársaimmal és ők is eszerint bánnak velem.
Nagyon ajánlott hasonló mondatokat írni magunknak is. Főszabály: nem valami ellen dolgozunk, hanem valamiért.

Mivel az agy egyik feladata, hogy koncentrált gondolatainkra testi hatással reagáljon, ezért törekedni fog az állításokban megfogalmazottak elérésére. Agyunk ugyanígy tesz, amikor a hétköznapokban negatív gondolatokat ismétlünk magunkban újra és újra. A negatív gondolatok betegséget, gyenge önbecsülést és stresszt okoznak. Tudtad-e? A fejfájások kis része szervi eredetű betegségből, nagyobbik hányada stresszből ered. Jó hír, hogy több eszköz is rendelkezésre áll az ilyen stressz vagy tudati eredetű (pzsichoszomatikus) eredetű fejfájások enyhítésére. Ezek közül az egyik a relaxáció. Lazítás vagy relaxáció közben érdemes célzott pozitív állításokat ismételnünk magunkban. Léteznek a fejfájás elmulasztását célzó professzionális relaxációs gyakorlatok is, amelyek pozitív állításokat tartalmaznak. Fejfájással küzdőknek Headache Relief Program (HRP) néven kidolgoztunk egy ilyen, módszertanilag remekül felépített, 6 részes gyakorlatsorozatot. A 6 relaxáció segít elmulasztani fejfájásod, migréned. Sőt, a HRP-re jelentkezők még kinyomtatható munkafüzetet is kapnak. A HRP-ben a relaxációs gyakorlatok fokozatosan épülnek fel, így bárki elvégezheti azokat. Készítettünk egy olyan kezdőgyakorlatot, amit az is elvégezhet, aki még sosem relaxált.